Share this page

God koordination gør dig i stand til at optimere bevægelsessekvenser, til at dyrke sport på et højere niveau, og til at føle dig mere selvsikker. Hvis du har god føling med dine bevægelser og din krop, får du også en bedre balanceevne, så du kan yde mere i både dagligdagen og sporten.

Risikoen for fald og tilskadekomst stiger med alderen. Derfor er det ekstra vigtigt for ældre at inkludere balanceøvelser i deres træningsprogram.

Koordinationstræning: Vælg de træningsøvelser, der passer til dit nuværende niveau. Lav ikke koordinations- og balanceøvelser, når du er træt. Du kan eventuelt gøre træningsøvelserne sværere ved at lukke øjnene.

Hent brochure “Kom i form” i lommeformat

Lav alle øvelserne, men kun i det omfang du kan! Hvis du føler dig dårlig eller får smerter under træningen, så stop den, og kontakt om nødvendigt lægen eller en fysioterapeut.

Smerteguide

SmerteguideOpdag ”The joy of movement”

Prøv det nye og lette interaktive værktøj, der hjælper vej til øvelser, behandlinger og tips, der passer bedst til lige netop dig.

Læs mere

Anbefalet produkt

Anbefalet produktVoltaren gel®

Det mest solgte topikale non-steroide anti-inflammatoriske håndkøbsmiddel på verdensplan. Effektiv topikal formulering til behandling af smerte og inflammation.

Læs mere

Hvad er smerte?

Hvad er smerte?En hurtig guide til den vigtigste viden om smerte.

Lær mere om smerte – find ud af, hvorfor det af og til er nødvendigt at føle smerte, og hvordan du kan identificere den.

Læs mere

Copyright © 2016