Share this page

Mobilitet består af to ting: Fleksibilitet og smidighed. Fleksibiliteten afhænger af leddenes og rygradens struktur og karakteristika. Smidigheden afhænger af musklerne. Intensiv mobilitetstræning omfatter både strækøvelser og mobiliseringsøvelser.

Hvordan strækker jeg ud? Indtag den viste udstrækningsposition. Skift langsomt stilling i retning af pilen, det intensiverer strækket. Undgå pludselige bevægelser og hop. Hold stillingen i 10-20 sekunder. Træk vejret jævnt og roligt. Gentag øvelsen to gange til begge sider.

Hvordan træner jeg mobilisering? (Træningsøvelse 14, 16 og 17). Indtag den viste startposition. Du træner mobilisering ved at bevæge dig over hele bevægelsesområdet Gentag øvelsen 5-10 gange.

Hent brochure “Kom i form” i lommeformat

Lav alle øvelserne, men kun i det omfang du kan! Hvis du føler dig dårlig eller får smerter under træningen, så stop den, og kontakt om nødvendigt lægen eller en fysioterapeut.

Smerteguide

SmerteguideOpdag ”The joy of movement”

Prøv det nye og lette interaktive værktøj, der hjælper vej til øvelser, behandlinger og tips, der passer bedst til lige netop dig.

Læs mere

Anbefalet produkt

Anbefalet produktVoltaren gel®

Det mest solgte topikale non-steroide anti-inflammatoriske håndkøbsmiddel på verdensplan. Effektiv topikal formulering til behandling af smerte og inflammation.

Læs mere

Hvad er smerte?

Hvad er smerte?En hurtig guide til den vigtigste viden om smerte.

Lær mere om smerte – find ud af, hvorfor det af og til er nødvendigt at føle smerte, og hvordan du kan identificere den.

Læs mere

Copyright © 2016