Share this page

Din styrke afhænger af dine musklers tværsnitsareal, dit nervesystems kontrol over de enkelte muskler og samspillet mellem forskellige muskler, når du udfører en bevægelsessekvens. Der anvendes forskellige styrketræningsformer, afhængigt af formålet med træningen.

Grundelementet er styrkeudholdenhed, der gør dig i stand til at yde mere over tid. Hvis din overkrop skal kunne modstå hverdagens og sportens strabadser, er det af altafgørende betydning, at du har god styrkeudholdenhed i dine mave- og rygmuskler. Det gælder både de små dybtliggende muskler og de store muskler.

Det er også nødvendigt med koordinationstræning, hvis du vil være sikker på at udnytte din styrke fuldt ud i hverdagen. Derfor er træningsøvelserne lavet med henblik på, at de udføres på en ustabil overflade, og styrketræningsprogrammet er suppleret med træningsøvelser fra siderne om ”Koordination” og ”På udkig efter noget nyt”.

Hvordan træner jeg min styrke? Indtag den viste startposition. Udfør bevægelsen i et langsomt og konstant tempo. Skift retning uden at stoppe. Gentag bevægelsessekvensen mindst 20-30 gange. Gennemfør 2 intervaller med pauser på 1-2 minutter.

Hent brochure “Kom i form” i lommeformat

Lav alle øvelserne, men kun i det omfang du kan! Hvis du føler dig dårlig eller får smerter under træningen, så stop den, og kontakt om nødvendigt lægen eller en fysioterapeut.

Smerteguide

SmerteguideOpdag ”The joy of movement”

Prøv det nye og lette interaktive værktøj, der hjælper vej til øvelser, behandlinger og tips, der passer bedst til lige netop dig.

Læs mere

Anbefalet produkt

Anbefalet produktVoltaren gel®

Det mest solgte topikale non-steroide anti-inflammatoriske håndkøbsmiddel på verdensplan. Effektiv topikal formulering til behandling af smerte og inflammation.

Læs mere

Hvad er smerte?

Hvad er smerte?En hurtig guide til den vigtigste viden om smerte.

Lær mere om smerte – find ud af, hvorfor det af og til er nødvendigt at føle smerte, og hvordan du kan identificere den.

Læs mere

Copyright © 2016