Share this page

God udholdenhed gør dig i stand til at fastholde en vis ydeevne i længere tid uden at blive træt. God udholdenhed gør også, at du kommer dig hurtigere efter kraftanstrengelser. Du får større modstandskraft i hverdagen og en bedre livskvalitet. Regelmæssige udholdenhedsøvelser gavner også det kardiovaskulære system. Nøglen til god udholdenhed er regelmæssig træning.

Udholdenhedstræning: Vælg nogle sportsgrene, du nyder: Løb, cykling, gang, vandring, svømning, aquajogging, langrend, vandring i snesko. Anstreng dig i mindst 30-45 minutter. Du træner med den rette intensitet, når du kun lige akkurat kan tale og har det godt. Du kan bruge dit pulsslag til at måle intensiteten af din træning: Under træningen bør du have en pulsfrekvens på 170 minus ½ af din alder (10 slag mindre på cykel eller i vandet). Træn 2-3 gange om ugen.

Hent brochure “Kom i form” i lommeformat

Lav alle øvelserne, men kun i det omfang du kan! Hvis du føler dig dårlig eller får smerter under træningen, så stop den, og kontakt om nødvendigt lægen eller en fysioterapeut.

Smerteguide

SmerteguideOpdag ”The joy of movement”

Prøv det nye og lette interaktive værktøj, der hjælper vej til øvelser, behandlinger og tips, der passer bedst til lige netop dig.

Læs mere

Anbefalet produkt

Anbefalet produktVoltaren gel®

Det mest solgte topikale non-steroide anti-inflammatoriske håndkøbsmiddel på verdensplan. Effektiv topikal formulering til behandling af smerte og inflammation.

Læs mere

Hvad er smerte?

Hvad er smerte?En hurtig guide til den vigtigste viden om smerte.

Lær mere om smerte – find ud af, hvorfor det af og til er nødvendigt at føle smerte, og hvordan du kan identificere den.

Læs mere

Copyright © 2016