Share this page

Falsch

Richtig

Forkert bærestilling

Hvis du bærer tunge ting med den ene side af kroppen, udsætter du rygraden for en meget stor belastning, hvilket kan resultere i rygsmerter og –spændinger.

Korrekt bærestilling

Når du skal bære på tunge ting, så sørg for at bære vægten tæt på kroppen, så du udsætter ryggen for mindst mulig belastning. Når du bruger rygsæk, så sørg for, at den er justeret rigtigt på begge skuldre. Når du bærer tasker eller poser, så forsøg at fordele vægten ligeligt i stedet for at bære al vægten med den ene side. Hvis der er tale om meget tunge ting, er det bedre at bruge en vogn.

Smertetype oversigt

Smertetype oversigtHvilken smerte har du?

Lær mere om de forskellige typer af smerte, og om hvordan du kan forebygge og behandle smerte.

Læs mere

Anbefalet produkt

Anbefalet produktVoltaren gel®

Det mest solgte topikale non-steroide anti-inflammatoriske håndkøbsmiddel på verdensplan. Effektiv topikal formulering til behandling af smerte og inflammation.

Læs mere

Smerteguide

SmerteguideOpdag ”The joy of movement”

Prøv det nye og lette interaktive værktøj, der hjælper vej til øvelser, behandlinger og tips, der passer bedst til lige netop dig.

Læs mere

Copyright © 2016